Livestream | 01 augustus 2021

Geen-cent-te-veel-diagnose deel twee: meten en rekenen aan LMM en EGR

De Belgische garagehouder Erwin Schraepen heeft een eigenschap die ons ‘Hollanders’ bijzonder aanspreekt. Hij is zuinig.

Schraepen investeert niet graag in duur speciaalgereedschap voor één heel specifieke toepassing. Nee, dan houdt hij liever de eurootjes op zak en maakt zelf een tool. Of hij koopt een betaalbaar stukje gereedschap voor algemeen gebruik, waarmee je, o wonder, diezelfde diagnose kan stellen.

In dit tweede webinar van Erwin Schraepens tweeluik voor ATC België laat hij zien dat diagnosestellen aan luchtmassameter en EGR vooral een kwestie van rekenen is.

In dit  webinar gaat Schraepen aan de slag met de luchtmassameter (LMM).
“Die LMM is heel moeilijk te diagnosticeren”, hoort hij van andere diagnosetechnici. “Vandaar dat ze zo vaak vervangen worden”, is zijn conclusie.

De terugblik / verslag en video, kunnen alleen bekeken worden wanneer er is ingelogt als ATC lid.

klik op deze regel voor deel 1 van de webinair serie van Erwin Schraepen

Historie alleen zichtbaar voor leden.

Login om de historie te bekijken.

Inloggen