Livestream | 01 april 2021

Geen cent teveel diagnose deel 1: Vier storingen opgelost met simpele middelen

Diagnose stellen aan het SCR-emissiesysteem, de hogedrukbrandstofpomp of de startblokkering, heb je daar kostbaar gereedschap voor nodig? Of voor het kalibreren van een ADAS-camera? “Nee!”, zegt garagist Erwin Schraepen tijdens een webinar voor ATC Antwerpen en Vlaanderen.

Met gezond verstand en eenvoudige hulpmiddelen stelt hij diagnose aan de meest complexe systemen in moderne auto’s.

Erwin Schraepen is mede-eigenaar van E&M Motors, een autobedrijf in het Belgische Beringen. Ook hij ervaart dat moderne auto’s erg complex geworden zijn. En dat in alle mogelijke opzichten: “Motortechnisch met complexe in- en uitlaat- en inspuitsystemen.

Speciaal voor de ATC in België heeft hij zich laten verleiden om een 2 tal webinairs op te nemen, om alle ATC leden aan te tonen dat het niet altijd met speciale gereedschappen moet, maar ook eenvoudig kan, als je maar weet wat je meet!

In dit deel 1 worden een aantal voorbeelden besproken .

Let op: het verslag, het webinair én de foto’s zijn alleen te zien voor ATC leden pas nadat men is ingelogd.

Voor deel 2 van deze webinair serie , klik op deze regel.

Historie alleen zichtbaar voor leden.

Login om de historie te bekijken.