NL Utrecht
Lezing | 01 januari 2021

Vrachtwagens van 1950 tot heden 19 juni 2014

Op 19 juni 2014 hield de heer Dirk Rijper een lezing over de vrachtwagenontwikkeling van 1950 tot heden.
De heer Rijper heeft een indrukwekkende verzameling fotomateriaal van allerlei vrachtwagens, cabines, motoren en chassis.
Hij vertelde enthousiast over de ontwikkeling die de vrachtwagen sinds 1950 heeft doorgemaakt.
Hij liet zien hoe van een eenvoudig spartaans vervoermiddel de vrachtauto is ontwikkeld tot een hitech transportmiddel.
Ook liet hij zien hoe de aandacht voor de chauffeur toenam door luxere uitvoering van de cabine,waardoor de chauffeur een comfortabele werkplek kreeg.
Ook de verschillende uitvoeringen van vrachtwagens kwam aan bod, zoals de LZV, die ook al in het verleden bestond en de logistieke verbeteringen in het hedendaagse transport.
Ondanks de voetbalavond was er gelukkig toch voldoende belangstelling voor deze avond, die dan ook door de bezoekers hoog gewaardeerd werd.

Vrachtwagens van 1950 tot heden 19 juni 2014