30 april 2021

Explora introduceert recyclebare inbouwcassettes voor bruggen

De Slift stempelhefbruggen maken al ruim vijftien jaar gebruik van een door Explora ontworpen en ontwikkelde kunststof inbouwcassette. Die kunststof cassette is nu gemaakt van gerecycled Polyethyleen.

Inbouwcassettes van kunststof hebben volgens Explora een paar voordelen. Kunststof cassettes zijn licht van gewicht en daardoor is er geen ondervloer en versteviging met (mager) beton nodig. Kunststof cassettes kunnen niet doorroesten en zijn zeer geschikt voor inbouw in drassig en nat grondgebied.

De inbouwkosten zijn hierdoor laag, de vloerbelasting is beperkt, dus kunststof inbouwcassettes zijn een ideale kostenbesparende oplossing. Zeker voor specifieke Nederlandse omstandigheden, zoals een hoog grondwaterpeil en vloeren op