25 maart 2022

Garantie en levensverwachting EV-batterijen: haalt HV-batterij de tweedehandsmarkt?

Elektrisch auto’s spelen een hoofdrol in de klimaatplannen. Personenauto’s met verbrandingsmotor komen er vanaf 2030 niet meer in en ver voor die tijd moet de EV ook voor de smalle beurs bereikbaar zijn. Voor een gezonde markt van gebruikte EV’s is de levensverwachting van de batterij cruciaal. Hoe lang gaat die mee? We vragen het de auto-importeurs.

Een nieuwe smartphone! Ha heerlijk, geen gehannes meer met powerbanks. Nee, gewoon de hele dag stroom. Zelfs een nachtje niet opladen is geen probleem. Helaas, dit genoegen is van korte duur. Misschien al na twee jaar, maar zeker na vier kan je