13 december 2021

Interview Herman Koning, MPM Oil: ‘Algoritme voor een advies op maat’

Eén van de belangrijkste ontwikkelingen in de laatste jaren is de voortdurende en steeds sneller wordende technische ontwikkelingen in de autotechniek. De gevolgen zijn groot, zegt Herman Koning, algemeen directeur van oliemaatschappij MPM. Wat kunnen we verwachten?

[intermezzo:1]

Om de emissienormen te halen passen autofabrikanten in moderne auto’s alle mogelijke technieken toe die gericht zijn op het verlagen van het brandstofverbruik. Denk aan hybride-techniek, cilinderuitschakeling en start/stop-systemen.

Wanneer een motor niet draait liggen de kruk- en drijfas direct op het lager. Bij het herstarten van de motor kan dat enorme slijtage geven, dus is het logisch dat bij het ontwikkelen