03 juni 2021

Interview: waarom Stellantis’ Spoticar occasionlabel en -platform combineert

Spoticar is het nieuwste merk van Stellantis, het fusiebedrijf van Groupe PSA en FCA. Het vervangt de bekende occasionlabels Peugeot Leeuwekeur, Citroën Select en Opel Occasions. Tegelijkertijd is het een online autoverkoopplatform dat concurreert met onder meer AutoScout24. We vragen Spoticar Nederland of er nog meer Stellantis-merken volgen, wat het merk betekent voor autobedrijven en wat die Audi toch in de reclame doet.

In Nederland is Stephanie Burghouwt als Manager Label Sales PCDO (Peugeot, Citroën, DS, Opel) verantwoordelijk voor de introductie van het merk Spoticar (officiële schrijfwijze: SPOTiCAR). AMT stelt haar een aantal vragen over de aanstaande volledige introductie van