03 juni 2021

Derde remlicht knippert mee met de waarschuwingslichten: APK goed- of afkeur?

Weet je het nog, de Amerikaanse auto met de drie waarschuwingslichten? Kijk anders nog een keer naar de video hieronder. De vraag was: Goed- of afkeur? En natuurlijk: Waar in de APK-regels staat dat? We kregen 170 serieuze antwoorden binnen. Zat het goede erbij?

Eerst nog even de case. Een keurmeester keurt een geïmporteerde Amerikaanse auto, met DET 15 maart 2015. Hij ziet dat het derde remlicht achteraf is aangebracht. Bij dit voertuig zijn de remlichten en richtingaanwijzers met elkaar gecombineerd.”

Als hij tijdens het remmen de richtingaanwijzer naar links of rechts aanzet, gaat het linker of rechter remlicht