15 juni 2021

Meer registraties van tellerstanden. Óók bij onderhoud onder 150 euro

Vanaf 1 juli 2021 moet ook de kilometerstand van motorfietsen bij RDW geregistreerd worden op dezelfde manier als voor personenvoertuigen en lichte bedrijfswagens. Daarnaast vervalt voor alle voertuigen het minimumbedrag voor het registeren van de tellerstand bij een reparatie, onderhoud en bandenwissel.

Erkende garagebedrijven moeten de tellerstanden van alle personenvoertuigen, lichte bedrijfswagens en motorfietsen bij RDW registreren. Van voertuigen die als motorfiets geregistreerd zijn (ook driewielers, waaronder trikes) en met een motorrijbewijs gereden mogen moet per 1 juli ook de tellerstand van geregistreerd worden. Registratie is verplicht in de volgende gevallen:

• Bij opname in de bedrijfsvoorraad
  • Bij de tenaamstelling