16 september 2021

Natte distributieriem ‘opgevreten’ of nieuwe distributieketting snel weer opgerekt: hoe kan dat?

Een opgerekte ketting, opgevreten natte distributieriem of oliedrukprobleem, we zien het vaak in de werkplaats. Ook op de DDTSB-helpdesk komen deze klachten met regelmaat voorbij. Soms moet de distributieketting binnen de garantieperiode opnieuw vervangen worden, omdat die weer is opgerekt. Zijn er dan onderdelen van slechte kwaliteit gebruikt bij de reparatie? Of is er een andere oorzaak?

Om Technische Bulletins te maken, analyseert DDTSB de data van de helpdesk, en zoekt naar trends: vaak voorkomende problemen bij een bepaald type voertuig of systeem. Ontdekt DDTSB een trend, dan start het een onderzoek naar de oorzaak en gaat op zoek