10 september 2021

Nieuwe Michelin CrossClimate2: wat wordt na zes jaar verbeterd?

Alweer zes jaar geleden presenteerde Michelin een band die zomer- en winterband tegelijk zou zijn. Met vrij grote nadruk “geen all season, maar volwaardig voor alle seizoenen”. Zoals de naam CrossClimate ook moest aangeven. Echt een goede band, stelden we vast, die vervolgens het hele all season segment omhoog trok. Waarin is nu de tweede generatie nog beter?

Met een juiste mix in rubbercompound, profielontwerp en constructie bleek de CrossClimate echt een manusje-van-alles, waar tot dan toe all season banden nogal golden als ‘twee keer niks’. Geen echte wintereigenschappen, geen goede zomerprestaties.

Ook wel door een ingesleten overtuiging. Ergens bij