08 juli 2021

Occasionverkoop breekt records

De occasionmarkt breekt het ene na het andere record. Nederland telt inmiddels negen miljoen auto's.

De autobedrijven hebben een recordaantal occasions verkocht en de werkplaatsen hebben een recordaantal auto’s afleveringsklaar gemaakt. BOVAG en RDC melden maand-, kwartaal- en halfjaarrecords.

Wat zijn de records?

We beginnen met twee maandrecords: in mei 2021 zijn 123.982 tweedehands auto’s verkocht, meer dan ooit tevoren in één maand. In juni 2021 is dat record alweer verbroken: 124.002 verkochte occasions.

Dan het kwartaalrecord: in april, mei en juni jl. (tweede kwartaal van 2021) zijn 366.677 occasions afgeleverd.

[intermezzo:1]

Dat is het hoogste aantal ooit in één