01 juni 2021

One-size-fits-all elektrisch platform, een REEvolutie?

Als alle auto’s elektrisch moeten worden, zo gauw als maar kan, mag je dat zeker een
revolutie noemen. Het vergt veel investeringen, aangepaste techniek, en opent nieuwe mogelijkheden. Als het ligt aan het Israëlisch/Amerikaanse REE moesten we het maar heel anders gaan doen, dat auto’s bouwen.

Twee jaar geleden trad REE – zelf schrijven ze het als R3E – voor het voetlicht met een elektrisch skateboardchassis. Bijna net als een reeks anderen, een platformchassis om batterijcellen in te bergen, met wielophangingen en een (of meer) elektromotor(en) eraan.

Op zo’n standaard basis, naar wens groter of kleiner, kun je alle