19 mei 2023

Opgelost op garageforum: BMW 5 Serie met tweetal problemen en talloze foutcodes

Peter zag een BMW 5 Serie zijn werkplaats binnenrollen waar een andere werkplaats al veel tijd had ingestoken. Deze BMW van bouwserie F10 uit 2010 heeft een aantal storingen die het rijden tot een ‘Ärgernis zum Fahren’ maakt. Op het moment dat Peter zijn vraag post, heeft hij al flink wat uren aan de BMW gespendeerd.

De hoofdproblemen zijn ABS-storingen die bij het wegrijden ontstaan, uitval van de stuurbekrachtiging, het afremmen op één wiel tijdens het rijden, uitval van de snelheidsmeter en een storing in de automaatbak waardoor deze niet meer schakelt.

Peter heeft uitgevogeld dat er een verkeerde