04 januari 2022

Opgelost op Garageforum: Transmissie Opel Astra K (2017) blijkt zwakste schakel

Forumlid TechnicusKuiken heeft een klant met een Opel Astra K uit 2017. De auto is binnengekomen met de klacht dat de auto soms niet in de versnelling wil. Na een proefrit ervaart de technicus dat de koppeling af en toe niet goed aanvoelt. Het stelt hem voor een behoorlijke uitdaging.

Tijdens de proefrit lijkt het of het probleem minder aanwezig is als het koppelingspedaal een paar keer achter elkaar wordt gepompt of gebruikt, al is het niet helemaal duidelijk voelbaar. In eerste instantie helpt ontluchten, maar het probleem komt wel terug. De klant had sporadisch klachten, zonder duidelijk patroon.

Servicebulletin