17 februari 2023

Uit de hoogte? Dan uitlijnen, zegt Arnott

Luchtvering is een onderdeel van het onderstel. Controleer dus altijd de wieluitlijning nadat een luchtveerpoot is vervangen, maar begin met het kalibreren van de hoogtesensoren.

Een auto kan een verkeerde uitlijning hebben door het raken van een stoeprand, kuil, een aanrijding of door het vervangen of repareren van componenten van de stuurinrichting en wielophanging. Arnott, fabrikant van luchtveringsproducten voor de vervangingsmarkt, raadt aan om altijd de wieluitlijning te controleren nadat een luchtveerpoot is vervangen.

Voorzijde altijd uitlijnen

De luchtveringscomponenten die geen invloed hebben op de uitlijning van de wielen zijn de compressor, het kleppenblok, het drukreservoir en de luchtleidingen. De