03 februari 2023

Uniek in Europa: Educam- modelwerkplaats voor waterstof

Kennis en opleidingscentrum Educam bereidt de Belgische automobielsector voor op waterstofvoertuigen. De modelwerkplaats voor reparatie en onderhoud aan waterstofvoertuigen is een Europese primeur..

Het Belgische kennis‑ en opleidingscentrum Educam bereidt de automobielsector voor op de marktintroductie van waterstofvoertuigen. In België wordt een nieuw waterstof certificerings‑ en opleidingsprogramma gelanceerd en geïnvesteerd in een waterstofinfrastructuur. De twee modelwerkplaatsen (in Vlaanderen en Wallonië) zijn niet alleen geschikt om in alle veiligheid interventies aan waterstofvoertuigen aan te leren, maar dienen ook als infrastructurele blauwdruk voor autobedrijven.

Risicovrij werken met waterstof

Centraal in het plan van aanpak van Educam staan de opleidingsateliers in Lokeren en