03 december 2021

Update Opel Corsa-e: 5% meer WLTP-bereik en 10% in real world, hoe kan dat?

De compacte elektrische Opels, Peugeots, DS-en en Citroëns op het e-CMP-platform worden continu geüpdatet. Ze hebben nu 20 km extra actieradius in de WLTP-cyclus, belooft de fabrikant. Heel mooi, lang doorrijden in het lab. Maar hoe is het op de weg? Verrassend antwoord: “De WLTP-verbetering is 5%, de real world verbetering kan in de winter wel 10 % zijn.” Hoe kan dat?

Een Corsa-e komt nu 359 km ver volgens WLTP. Dat was 337. Een belangrijk deel van die toename dankt de auto (net als zijn broertjes en zusjes op het PSA e-CMP-platform) aan een verbetering van het verwarmingssysteem.