26 oktober 2021

Vierseizoenbanden steeds populairder

De voorraad winterbanden is in de afgelopen tien jaar nog nooit zo laag geweest als nu, zegt online B2B bandenportal 'Tyres in Stock'. Maar de Europese bandenindustrie ziet nog geen herstel.

Al jaren stijgt het aantal vierseizoenenbanden, omdat automobilisten de winters in Nederland zacht genoeg vinden voor het compromis dat vierseizoenbanden zijn: half zomer- en half winterband. Bovendien zijn vierseizoenenbanden met meer dan vier millimeter profiel wettelijk winterbanden en hoef je ze niet twee keer per jaar te wisselen.

Sander Bertou van ‘Tyres in Stock’ verwacht dat er dit jaar in Nederland voor het eerst meer vierseizoenenbanden dan winterbanden verkocht