29 maart 2022

Youngtimers, maar dan anders: ‘Nieuwe’ Saabs uit Meppel

Dirk Koppen leek met een opleiding aan de Hogere Hotelschool niet voorbestemd om in de voetsporen van zijn vader te treden die actief was in de schoenenbranche. Na het afronden van zijn studie in 1988 koos de jonge Koppen er toch voor om ‘in de schoenen’ te gaan. Niet vermoedend dat dit vele jaren later in Meppel zou leiden tot Saab Partners en Saab Youngtimer Lease.

“Mijn vader was er geen voorstander van dat ik als vierde generatie ook mijn brood wilde verdienen met schoenen”, vertelt Dirk Koppen. “Hij had al enkele winkels, die door mijn broers werden bestierd, en