11 augustus 2021

Zijn luxe premium auto’s in Nederland het duurst?

Hoge BTW en CO2-gerelateerde BPM maken luxe premium auto’s in Nederland peperduur. Maar zijn dikke auto’s bij ons het duurst van Europa? En van de wereld? Een autoverzekeraar uit de Verenigde Arabische Emiraten zocht het uit.

Wie ooit in Dubai, Abu Dhabi of een ander emiraat geweest is, weet het. Polootjes en Fiesta’s zie je hier niet veel. Wel Porsches, Bentleys, Ferrari’s en SUV’s van formaatje DAF of Scania. Voor veel Nederlanders is de prijs van een X7 of een S-Klasse niet zo relevant. Voor veel inwoners van de emiraten ook niet. Maar het is wel hun volgende auto!

Leedvermaak