08 oktober 2021

Diagnose: Ford Galaxy gaat niet meer op contact. In stappen op zoek naar de oorzaak.

Een autobedrijf heeft recent een Ford Galaxy met een Keyless Entry-systeem verkocht. De klant komt terug, de auto wil niet meer op contact, start niet meer en de start/stop-knop-reageert niet. Daarnaast werkt de achteruitrijcamera maar af en toe. Wat veroorzaakt het startprobleem? Het autobedrijf schakelt de hulp in van Nick Smits, CLEVER eXpert Partner van AA-Equipment Support. Hij pakt deze uitdaging graag aan.

We beginnen met het bevestigen van de klacht van de klant. We houden de sleutel bij het stuur waar de contactring zit. De auto zou dan altijd moeten starten, maar onze sleutel reageert echt nergens op