09 december 2021

Diagnosestellen met de scope: trekhaakmontage verstoort parkeersensoren

Een autobedrijf verkoopt een Opel Crossland X uit 2019. Op verzoek van de nieuwe eigenaar laat het bedrijf er een trekhaak onder monteren. Als die geplaatst is, komen er meldingen over de parkeersensoren. Volgens een Opel-TSB komt dit door een dop op de trekhaak. Het bedrijf verwijdert de dop, verhelpt daarmee het probleem en levert de auto af aan de nieuwe eigenaar. Eind goed al goed?

Nou nee. De klant neemt de auto in gebruik. En niet veel later, als hij achteruit rijdt, beginnen de problemen. Het motorlampje gaat aan, er popt een parkeersensorstoring op en de radio en kilometerstand