29 mei 2023

Euro 7 vraagt hoge prijs, zegt ACEA

Over de voortgang van Euro 7-regelgeving is heel wat te vertellen. De onderzoeksgroep AECC zegt: Voer gauw in, het is goed en niet duur. Maar de Transport commissie van het Europarlement weet dat de markt dit standpunt heel anders ziet.

Want al snel na het bekendmaken van de voorgestelde Euro 7-eisen, zeiden diverse ACEA-functionarissen dat de kosten een stuk hoger zouden uitvallen dan de Europese Commissie becijferde. Met daartegenover een heel bescheiden milieuwinst. Nu het erom gaat spannen hoe de definitieve Euro 7-regels eruit gaan zien. Dit wordt ergens volgend jaar bekend gemaakt.

Realistische kosten Euro 7