20 juli 2021

Gescheurde bumperbalk, APK-afkeur?

Berichtje van APK-keurmeester Joost op AMT Autotechniek op Facebook: “Wij hadden zojuist een steekproef op een Renault Clio van 2013. De Clio heeft achter een dwarsbalk van kunststof. Die balk is bij deze auto gescheurd door een aanrijding.”

Joost, had de scheur bij het keuren wel gezien, maar vond het niet nodig er iets over te zeggen. Maar: “De steekproefcontroleur vermoedde afkeur, hij vond het een hulpdwarsbalk. Hij zocht contact met  het kenniscentrum van RDW en met collega-steekproefcontroleurs. Hun conclusie: ‘voor nu is het goedkeur in verband met te weinig kennis’.”

Daarmee was de kous nog niet af. “De RDW