07 december 2021

Interview OOMT-directeur Betsie Brink: Vakmensen koesteren en vakkennis cultiveren

Jonge vakmensen enthousiast maken, ervaren vakmensen vasthouden en investeren in de vakkennis van de toekomst. Dat zijn in een notendop de uitdagingen voor het personeelsbeleid in de mobiliteitsbranche. OOMT bereidt medewerkers en werkgevers voor op de wereld van morgen.

[intermezzo:5]

“Twee jaar geleden waren veel bedrijven in de mobiliteitsbranche nauwelijks bezig met strategisch personeelsbeleid, persoonlijke ontwikkeling en goed werkgeverschap. Mede door de coronacrisis is daar een grote omslag in gekomen.”

Aan het woord is Betsie Brink. Als directeur van OOMT, het Ontwikkelings- en Opleidingsfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf, heeft zij een helder beeld van de personele uitdagingen waarmee de branche te