14 oktober 2021

NMi geeft fiat aan Capelec-APK-deeltjesteller

Feest bij JN Testapparatuur! Hun Capelec CAP3070-deeltjesteller heeft de typegoedkeur van de NMi binnen. Daarmee is Capelec na TEN de tweede fabrikant die deze horde overwint. Belangrijk, want zonder NMi-stempeltje is een deeltjesteller niet bruikbaar voor de deeltjestest, die vanaf juli ‘22 deel uitmaakt van de APK voor diesels met af-fabriek roetfilter. Wat weten we over die CAP3070-deeltjesteller?

Het Franse Capelec is al dertig jaar actief in de automotive sector en sinds 2005 is JNT de Nederlandse importeur van die emissie-apparatuur.

Ondanks al die ervaring was het meten van nanodeeltjes geen dagelijkse kost voor Capelec. Om dat probleem op te