25 mei 2023

OBFCM in de APK: welke equipment heb je nodig?

Een half jaar geleden was de deeltjestest nieuw in de APK en een nieuwe debutant loopt zich nu warm: OBFCM oftewel OnBoard Fuel Consumption Monitoring. Welke equipment heb je straks nodig, wat hebben leveranciers in huis, en hoe werkt het?

We kijken met vijf equipment-leveranciers terug op vragen uit de markt over het werken met de deeltjesteller en we kijken vooruit naar de apparatuur die nodig is voor OBFCM. Over dat laatste praten we ook met de RDW.

“Waarom geeft de deeltjesteller eerst een hoge waarde en daarna een lage waarde?” Bij AA-Equipment horen ze