19 oktober 2021

Onderhoud aan CPC-deeltjesteller: vervuilt het apparaat?

AMT testte een week met de APK-deeltjesteller. Na honderd metingen kijken we naar de staat van het apparaat. Zorgen vuile auto's ook voor een vuile deeltjesteller?

Na eigen demonstraties van Rocar-Tech en 34 metingen van Hans Mulder bij Van Essen Banden heeft het demonstratiemodel van Brainbee in totaal zo’n honderd deeltjestests achter de rug. Daar zaten heel schone auto’s tussen, maar ook grote vervuilers met metingen tot wel 20 miljoen deeltjes per kubieke centimeter. Wat doet dat met de conditie van de deeltjesteller?

Niet meer hagelwit

Op verzoek van AMT inspecteert Rocar-Tech salesmanager Gerben Geerdink het apparaat: “Aan de buitenkant