02 maart 2023

Opgelost op AMT Garageforum: Kachel Peugeot 308 wordt niet warm

Problemen met bepaalde onderdelen kun je als monteur voorspellen, en vaak zijn die gerelateerd aan het jaargetijde. Zomerweer zorgt voor kapotte airco’s in de werkplaats, gele en rode weercodes zorgen voor een run op (winter)banden, en temperaturen beneden de tien graden brengen defecte kachels aan het licht. En zoals gewoonlijk komen klanten daar rijkelijk laat mee. Forumlid dennie1977 krijgt in de koudste week van het jaar een Peugeot 308 uit 2010 binnen met bijna 230.000 kilometer op de teller. De kachel wordt niet meer warm, en volgens de eigenaar is dat probleem al een tijdje aanwezig.

Dennie begint met een